Help

Lees hier het antwoord op veelgestelde vragen:

Ik heb de laatste versie gedownload, maar de filmpjes in de koffer zijn niet meer zichtbaar. 

Soms zijn de eerder opgeslagen filmpjes in de koffer niet meer zichtbaar of bereikbaar na het updaten naar versie 1.1.2. Helaas is nog niet bekend waarom dit gebeurd. De snelste manier om dit te herstellen is de app volledig van de iPad of iPhone te verwijderen (de koffer wordt nu automatisch geleegd), en opnieuw de update te installeren. Je kunt de koffer nu weer opnieuw vullen met jouw favoriete filmpjes

Ik kom niet in de bioscoop.

Voor volledig gebruik deze app is het belangrijk dat er een internetverbinding is, een WIFI-verbinding of zet de 3G aan van je apparaat. De filmpjes worden namelijk streaming aangeboden.

Werkt bovenstaande oplossing niet?

Je apparaat laat apps op de achtergrond actief om ze snel weer te kunnen openen. Soms geeft dit een storing. Druk hiervoor twee op de homeknop. De apps die op de achtergrond actief zijn worden zichtbaar. Scrol naar Bobbies Bioscoop en sluit de app. Open nu de app op de reguliere manier.

Werkt bovenstaande oplossing niet?

Check of jouw abonnement nog geldig is. Dit kan via de AppStore, de tab uitgelicht. Scrol naar beneden en klik op Apple ID, kies Toon Apple ID. Klik bij Abonnementen op Beheer. Hier staat tot wanneer jouw abonnement geldig is. Is jouw abonnement verlopen? Klik dan op de prijs van het gewenste abonnement en klik vervolgens op Abonneer.

Kan ik ook offline naar filmpjes kijken?

Jazeker! In de foyer zie je een koffer. In de koffer kun je maximaal 10 filmpjes uit Bobbies Bioscoop opslaan. Deze filmpjes kun je zoveel je maar wilt wisselen. Voor het opslaan van filmpjes is een werkende internetverbinding nodig. Klik op een filmposter in de foyer en klik in de filmzaal op het koffertje onder het gewenste filmpje. Het filmpje wordt nu opgeslagen in de koffer, hiervan krijg je ook een melding.

Ik kan minder dan 25 filmpjes opslaan.

Wanneer je geen 25 filmpjes maar minder kunt opslaan, heb je waarschijnlijk niet meer voldoende geheugen op jouw apparaat.

De filmpjes spelen niet af.

Check eerst de internetverbinding en probeer ook eens de 3G. Doen alle filmpjes het niet, dan ligt het aan de internetverbinding. Doet er een specifiek filmpje het niet? Laat het ons weten, dan herstellen we dit zo spoedig mogelijk.

Kan ik op ieder moment mijn abonnement opzeggen?

Ja, je betaalt per week, maand of kwartaal. Een dag voor het verstrijken van het termijn, krijg je een melding op je iPad of iPhone wanneer je de bioscoopapp opent. Dan heb je de mogelijkheid om het abonnement te stoppen of te laten doorlopen.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Het abonnement kan op ieder moment worden opgezegd. Alle abonnementen binnen apps kunnen uitsluitend via jouw Apple ID-account worden uitgezet. Volg hiervoor de volgende stappen op een iPhone of iPad:

  • Ga naar de App store en kies de tap Uitgelicht.
  • Scroll naar beneden en klik op Apple ID, kies Bekijk of Toon account. Als je nog niet bent ingelogd in de App store, kies dan de Inlog button, log in, scroll naar beneden, klik op jouw Apple ID en kies of Bekijk of Toon account.
  • Scroll naar beneden en kies (Manage) Abonnementen. Indien je geen abonnementen hebt, zal deze knop niet zichtbaar zijn.
  • Kies een abonnement en klik op Aan om deze over te schakelen naar Uit.
  • Je ziet op het scherm een bevestigingsbericht met daarin de einddatum van het abonnement, kies Uit om de uitschakeling te bevestigen.

Tijdens de rest van de looptijd kunnen uiteraard nog volop filmpjes gekeken worden.

Werkt mijn abonnement op zowel mijn iPhone als iPad?

Ja, als deze apparaten beiden zijn geregistreerd onder dezelfde gebruikersnaam/Apple-ID. Installeer Bobbies Bioscoop op het tweede apparaat. Open de app en klik op de kassa. Je wordt nu naar de kassapagina geleid. Klik nu op de knop Herstel aankoop linksboven. De app gaat nu zoeken naar geldige abonnementen.

Waarom moet ik betalen?

Je betaalt voor veilig gebruik en origineel beeldmateriaal. Het zijn prachtige kinderseries, afgestemd op de doelgroep. Er is hard gewerkt aan een hoogwaardige streamingtechniek. Daarnaast heeft vormgever Niels heel wat aapjes getekend om uiteindelijk het lieve, vriendelijke aapje Bobbie tevoorschijn te toveren en hem in zo’n prachtige bioscoop te plaatsen. App-bouwer Koen heeft de hele app in elkaar gezet en de spelletjes gemaakt, zoals het banaantje eten in de foyer. Dat is naast een applausje ook het abonnementsgeld dubbel en dwars waard!

Hoe vaak komen er nieuwe filmpjes bij?

Iedere week komt er een nieuwe aflevering bij en iedere twee maanden komt er een hele nieuwe film of een serie bij met minimaal 5 afleveringen.

Blijven alle filmpjes in de bioscoop?

In principe wel! Alle filmpjes blijven beschikbaar in de bioscoop. En er komen steeds meer bij :). Heel soms kan een distributeur een bepaalde serie niet meer leveren, maar we zorgen er altijd voor dat het aantal filmpjes bij zo’n verandering gelijk blijft.

Kan ik een verzoek doen voor nieuwe afleveringen van mijn favoriete serie in Bobbies Bioscoop?

Ja, dat kan! Laat een berichtje achter op onze Facebook pagina of stuur een Twitter of e-mailbericht.

Wat is er veilig/kidsproof aan Bobbies Bioscoop?

Je kunt vanuit de App niet zomaar op internet komen. En alle filmpjes die worden vertoond in Bobbies Bioscoop, zijn met grote zorg geselecteerd en absoluut kidsproof!!